Press "Enter" to skip to content

Irytujący problem z wyświetlaniem przewoźników – „nie ma dostępnych przewoźników” [Presta Shop 1.6.1.4]

Admin 3

Podczas podstawowej konfiguracji sklepu opartego na Presta Shop (u nas w wersji 1.6.1.4) możemy natrafić na bardzo irytujący komunikat:

„nie ma dostępnych przewoźników”

Czasem może się dodatkowo pojawić jeszcze pod spodem:

„Nie ma dostępnych przewoźników, którzy dostarczają pod ten adres”

Pojawia się on na 4 kroku tworzenia zamówienia:

problem-z-przewoznikami

Aby sprawdzić listę dostępnych przewoźników wchodzimy w dział:

Wysyłka -> Przewoźnicy.

Możemy tam ręcznie dodać naszych przewoźników np. Odbiór osobisty albo (ogólnikowo) Kurier. I określić cenę przesyłki w zależności od strefy. Czyli standardowa procedura konfiguracji sklepu.

Mimo wielokrotnego upewnienia się, że przewoźnicy są dodani – dalej ten bład się pojawia i blokuje nam pernamentnie proces składania zamówienia… 🙁

Są różne przyczyny z powodu których może on wystąpić. Prześledźmy typowe z nich.

1. Złe przypisanie kraju do strefy

Aby to wyjaśnić przybliżmy w punktach o co chodzi ze „strefami„:

  1. osoba, która kupuje produkt (i widzi powyższe kroki z obrazka gdzie jest błąd) musi wcześniej wypełnić kartę z adresem dostawy
  2. czyni to niezależnie czy ma konto na sklepie czy kupuje jako gość
  3. w formularzu podawania adresu wybiera pozycję z listy oznaczonej jako „Kraj”
  4. w Presta Shop są podane możliwe kraje, które mogą znaleźć się na tej liście – możemy narzucić jakie kraje będą tam podane,
  5. ta lista jest zdeklarowana w dziale: Lokalizacja -> Kraje
  6. każdy z tych krajów jest przypisany do tzw. „Strefy
  7. Strefy domyślnie są podzielone na kontynenty. Natomiast idea jest taka, że możemy zdeklarować strefy jakie nam się podoba w zależności od naszych cen dostaw. Np. zamiast kontynentów taki zestaw stref: „Skandynawia„, „Niemcy i Holandia„, „Wyspy brytyjskie” itd. Mamy tu pełną dowolność.
  8. Strefy są natomiast wypisane w konfiguracji każego przewoźnika gdzie określamy jaka cena będzie obowiązywała dla każdej z nich – czyli jak użytkownik wybierze np. kraj będący w strefie „Skandynawia” – system naliczy mu adekwatną kwotę.

Określanie cen stref w danym przewoźniku obrazuje poniższy zrzut ekranu:

problem-z-przewoznikami-0

Taka jest zasada przypisania kraju do strefy i taki mają one związek z przewoźnikami.

Dla osoby widzącej ten komunikat „nie ma dostępnych przewoźników” w pierwszej chwili właśnie pada na myśl to, że klient wybrał kraj ktrego nie ma w żadnej strefie lub w żadnym z przewoźników nie jest on ujęty.

Musimy się upewnić że każdy z nich posiada takie powiązanie i określenie ceny. Jeśli to zrobiliśmy i dalej to nie działa przejdźmy do punktu drugiego 😉

2. Włączenie zaawansowanego zarządzania stanami magazynowymi.

Jeżeli próby naprawy sytuacji z pkt.1 spełzły na niczym proponujemy takie rozwiązanie. Od razu podkreślę, że nam to pomogło 😉

Na początek sprawdźmy czy mamy włączoną opcję magazu. Najprościej należy sprawdzić czy mamy pozycję „Magazyn” w menu głównym w zapleczu:

problem-z-przewoznikami-2

Używanie tej opcji skazuje nas na odpowiednie zarządzanie stanami magazynowymi. Możliwe, że kiedyś przybliżymy ten temat. W każdym razie wyjaśnienia pojawiają się w samym zapleczu a więcej informacji o tej funkcjonalności można znaleźć wchodząc na zakłądkę:

Katalog -> Produkty -> Edycja dowolnego produktu -> Magazyn

Tam (jeśli nie mamy żadnego magazynu w systeme) twóry Presta Shop informują nas, że musimy przynajmiej jeden zdeklarować, określić jego położenie geograficzne, podać dozwolonych przewoźników dla tego magazynu (tu jest pies porzebany!) i każdy z produktów ustalać ilościowo indywidualnie itd. itd. Nie będziemy tutaj zagłębiać się w ten temat. Po prostu dezakywujemy opcję „Magazyn”.

W tym celu wchodzimy do działu:

Preferencje -> Produkty -> (sekcja) Stan produktów

problem-z-przewoznikami-3

I zaznaczamy opcję „Włącz zarządzanie magazynem” na „NIE„:

problem-z-przewoznikami-4

Następnie zapisujemy nasz wybór przyciskiem „Zapisz” będącym pod spodem.

Ku naszej uciesze – po odświeżeniu kroku nr. 4 klient widzi naszych przewoźników!

 

Share This:

  1. U mnie pomógł krok pierwszy. Dzięki serdeczne za pomoc!

    Zastanawiam mnie, gdybym musiał wyłączyć magazyn (krok drugi) to w jaki sposób by trzeba było wpisywać ilości produktów? Bo po wyłączeniu magazynu ta opcja jest niedostępna…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.