Press "Enter" to skip to content

odświeżenie bocznego panelu z filtrowaniem po atrybutach po dodaniu nowych grup atrybutów [Presta Shop 1.6]

Admin 7

I. Przypomnienie – co to są filtry nawigacyjne?

W Presta Shop dostępne są 2 główne rodzaje parametrów produktów:

  • atrybuty – pozwalają na tworzenie wariantów produktu (np. wybrania rozmiaru koszulki lub jej koloru). Określamy je podczas edycji produktu w zakładce “Kombinacje” po lewej stronie.
  • cechy – opisują stałe i niezmieniane właściwości produktu jak np. wagę, wymiary itp. Określamy je podczas edycji produktu w zakładce “Funkcje” po lewej stronie.

Poza funkcją informacyjną te elementy mają właściwość tworzenia na ich podstawie tzw. filtrów nawigacyjnych. W intuicyjny sposób po kliknięciu na nie zawężają one listę produktów tylko do takich produktów które mają tę cechę. Np. rozmiar podkoszulka XL, kolor np. zielony itp.

Dla przykładu widok takich filtrów jest dostępny na tym linku:

http://demo.prestashopkrakow.pl/7-blouses

A chodzi dokładnie o sekcję widoczną na obrazku poniżej. Są one widoczne domyślnie w lewej kolumnie w widoku danej kategorii:

filtry-nawigacyjne-przebudowa

II. Odświeżenie wartości atrybutów, cech (gdy nie dodaliśmy nowej grupy atrybutów)

W przypadku gdy dodajemy nowe produkty i określamy ich atrybuty / cechy – należy przebudować listę dostępnych wartości. Tak aby indeks został odświeżony.

Oto jak to zrobić:

1. Logujemy się do zaplecza sklepu

2. W wyszukiwarce widocznej w lewej kolumnie wpisujemy nazwę modułu obsługującego filtry nawigacyjne. Jego polska nazwa to: “Blok filtrów nawigacyjnych“.  Wystarczy że wpiszemy fragment nazwy tego modułu dla przykładu “filtrów“. Powinien wtedy na liście pokazać się nasz moduł. Jeśli używamy innego języka w managerze (np. szwedzkiego) wpisujemy część nazwy tego modułu w tym języku. Dla przykładu w języku szwedzkim ten moduł nazywa się “Navigeringsfilter-block” – więc wpiszmy “filter“:

filtry-nawigacyjne-przebudowa-2

3. Klikamy na znaleziony moduł, czekamy na załadowanie strony następnie wybieramy z opcji modułu link “Konfiguruj“:

filtry-nawigacyjne-przebudowa-3

4. Następnie klikamy kolejno 4 przyciski widoczne na obrazku.

filtry-nawigacyjne-przebudowa-4

Możemy także (zupełnie bez logowania się do panelu) wykorzystać linki widoczne na niebieskim tle na obrazku. Są to unikalne łącza które wykonują tę czynność. Wykorzystuje się je do podpięcia pod serwer (tzw. zadania CRON) w celu automatycznego ich uruchamiania. Przydają się w sytuacji, gdy na sklepie często zmienia się asortyment i chcemy ten proces zautomatyzować.

Dla osób korzystających z wersji Presta Shop 1.4 – w tym artykule można znaleźć jak to zrobić dla tamtej wersji sklepu: PrestaShop 1.4 – przebudowanie filtrów nawigacyjnych po wprowadzeniu nowych produktów

III. Odświeżenie wartości atrybutów, cech (gdy dodaliśmy nową grupę atrybutów)

Inaczej sprawa wygląda w sytuacji, gdy podczas dodawania nowych produktów – dodaliśmy nową grupę atrybutów. Należy taką nową grupę aktywować jako filtr. Na szczęście ich aktywowanie nie jest trudną operacją.

1. Na początku udajemy się dokładnie do tej samej sekcji co opisana wyżej. Czyli postępujemy wg punktów 1-4.

2. Na stronie konfiguracyjnej moduły przewijamy stronę w dół. W sekcji “SZABLONY FILTRÓW” klikamy przycisk “Edytuj” na domyślnie wykorzystywanym szablonie:

filtry-nawigacyjne-przebudowa-5

3. Następnie widzimy w tabeli cały układ sekcji filtrów. Wiersze w tabeli odpowiadają kolejnym elementom w tym panelu. Opcje nieokreślone (lub bez wartości) w produktach domyślnie są ukryte:

filtry-nawigacyjne-przebudowa-6

  • Na czerwono na obrazku jest przedstawione powiązanie między tą tabelą a widokiem filtru nawigacyjnego
  • Na różowo oznaczono elementy
  • Na niebiesko jest przedstawiona zasada określania jak ma być przedstawiony element interface’u filtrowania

4. Jak widzimy jeden z elementów w tabeli ma przycisk koloru czerwonego z napisem “NIE“. Jak nie trudno się domyślić – jest on nieaktywny. Dodanie tej grupy atrybutów do filtrów – następuje po prostu poprzez zamianę wartości na “TAK“. Następnie należy powrócić do 4 przycisków z poprzedniego punktu tego artykułu i przebudować index.

 

 

 

Share This:

  1. Witam,
    mam pytanie, czy filtrowanie produktów odbywa się za pomoca cech czy atrybutów ? z tego artykułu wynika że to bez różnicy ale jakoś nie widzę tego aby produkty filtrowały się po atrybutach. Proszę o szybką odpowiedź

    • Admin admin

      Filtry powinny działać zarówno w oparciu o cechy jak i atrybuty. O jaką wersję Presta Shop chodzi?

  2. micz micz

    Presta 1,6 Już ogarnąłem temat. Teraz czas na uaktualnienie atrybutów na wszystkich produktach, trochę tego jest :/

  3. Nikos Nikos

    Blok nakładania filtrów nawigacyjnych nie wyświetla mi się w lewej kolumnie. Jak to zrobić?

    • Admin admin

      Może szablon którego używasz ma niedostępną tę kolumnę? Inne moduły się tam pojawiają? Ten blok z filtrami jest dodatkowo dostępny tylko w danej kategorii. Na stronie głównej np nie jest widoczny

Odpowiedz na „NikosAnuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *