Wdrażając kolejne instancje sklepów internetowych każdorazowo konieczne są do wykonania podstawowe czynności konfiguracyjne. Producent oprogramowania niestety nie pozwala na szybką zmianę tych rzeczy i zazwyczaj należy je wykonać ręcznie. W zasadzie nie wymagają one potrzeby programowania i ograniczają się do zmiany kilku podstawowych opcji. Dzisiaj przybliżymy taką wstępną konfigurację. Taka lista elementów do zmiany może służyć także jako dokonfigurowanie już funkcjonujących sklepów. Zapraszamy do lektury.

0) Wyłączenie cache sklepu.

Na początek musimy mieć 100% pewność, że widzimy wprowadzane zmiany w sklepie. Szczególnie te, które dotyczą zmian w plikach:

a) Zaawansowane » Wydajność » Komplikacja szablonu » Wymuś kompilację

b) Zaawansowane » Wydajność » Pamięć podręczna » NIE

c) Asekuracyjnie:

Zaawansowane » Wydajność » Wyczyść pamięć podręczną (przycisk u góry panelu)

Po skończonej konfiguracji należy cofnąć te czynności z podpunktów a) b)

1) Wprowadzenie polskich jednostek.

Są one konieczne w przypadku np. określania wysyłek na podstawie wagi lub wymiaru.

Lokalizacja » Jednostki lokalne

2) Przewoźnik

Wysyłka » Przewoźnicy

Tutaj musimy określić jaki przewoźnik będzie w sklepie. Na wstępie określmy dwóch takich przewoźników, a innych dezaktywujemy poprzez opcję „Wyświetlany” na tej liście.

Sugerowani przez nas przewoźnicy:

a) odbiór osobisty (zazwyczaj jest podany domyślnie). Podstawowe ustawienia tego przewoźnika:

Darmowa wysylka: TAK  (ustawienie tej opcji w zasadzie dezaktywuje wszystkie pozostałe ustawienia)

b) kurier (lub Poczta Polska, wg uznania)  – dodajemy przewoźnika poprzez przycisk „Dodaj nowego przewoźnika” u góry panelu admina. Podstawowe ustawienia tego przewoźnika:

Nazwa: Kurier / Poczta Polska
Czas doręczenia: (wpisać wg informacji uzyskanych od dostawcy) np. 3 dni robocze
Logo: wgrywamy logo dostawcy znalezione w Google Grafika
Dodaj koszt obsługi: NIE
Darmowa wysyłka: NIE
Rozliczenie: wg wagi
Podatek: brak
Zachowanie poza zakresem: Zastosuj najwyższe koszty zdefiniowanego przedziału
Zakresy:

tutaj określamy zakresy wg cennika dostawcy. Np.

0 kg – 1 kg: 15 zł
1kg – 2kg: 16 zł
2kg – 5kg: 18zł
5kg – 10kg: 20 zł
itd

3) Włączenie płatności przelewem bankowym oraz płatności przy odbiorze

a) płatność przelewem

W większości sklepów jest to podstawowy moduł płatności. Nie wymaga żadnej dodatkowej umowy z operatorem płatności i jest bardzo łatwy w skonfigurowaniu.

Moduły » pole szukaj » przelew na konto » konfiguruj (lub instaluj jak jest niezainstalowany)

Właściciel konta: Jan Kowalski
Szczegóły: podać kod Shift (przelewy międzynarodowe) + podać numer konta
Adres banku: podać nazwę banku i adres oddziału (lub główny adres kontaktowy tego banku – w celach lepszej wiarygodności)

b) płatność przy odbiorze

Moduły » pole szukaj » cashondelivery » instaluj

– –

Warto zastanowić się, czy nie połączyć tych płatności z pkt. 3 tego artykułu z odp. wysyłkami – przewoźnikami z pkt. 2. Służy do tego sprawdzony moduł i już to opisywaliśmy wcześniej: http://prestashopkrakow.pl/ship2pay-laczenie-wysylek-i-metod-dostawy-w-prestashop/

4) Wyłączenie opakowania ekologicznego i ozdobnego

Preferencje » Zamówienia » Opcje prezentów » Zaoferuj opakowanie ozdobne: NIE

Preferencje » Zamówienia » Opcje prezentów » Zaoferuj opakowanie z surowców wtórnych: NIE

5) Podpięcie regulaminu

a) Preferencje » CMS

Wybieramy stronę z regulaminem (w angielskiej wersji będzie to prawdopodobnie „Condition of use”) następnie ją edytujemy i zmieniamy wszystkie opisy i tytuły na polskie. Następnie wklejamy regulamin. Nie możemy w tym miejscu podać wzoru regulaminu. Zajmują się tym profesjonalne firmy. Odsyłamy Cię do regulaminów naszych klientów, które mogą być dla Ciebie inspiracją: https://www.smartprojects.pl/realizacje.html » Sklepy internetowe

b) Upewniamy się że sklep wskazuje na tą stronę CMS:

Preferencje » Zamówienia » Ogólne » Strona CMS z Warunkami użytkowania

c) Link do regulaminu powinien być także widoczny np. w menu w stopce lub w menu głównym:

Moduły » pole szukaj » block CMS » konfiguruj

Edytujemy następnie wybrany blok z linkami do stron CMS. Tam też, co warte zauważenia możemy także odpowiednio ustawić te bloki z linkami. Usuwając lub dodając strony CMS, które nam odpowiadają.

Analogicznie [poza pozyższym podpunktem b)] sugerujemy wykonać podstronę „Polityka prywatności”

6) Możliwość zakupu przez Gościa – użytkownika niezarejestrowanego na sklepie

Preferencje » Zamówienia » Ogólny » Włącz tryb Gości » TAK

7) Usunięcie dat urodzeń w formularzach rezerwacyjnych i adresowych

Należy tutaj odpowiednio zakomentować poniższe pliki .tpl w szablonie. Uwaga, w zależności od szablonu elementy kodu mogą się różnić od poniższych.

a) W pliku:


/themes/{SZABLON}/authentication.tpl

zamieniamy:


<div class="form-group">
<label>{l s='Date of Birth'}</label>
<div class="row">

na:


<div class="form-group hide">
<label>{l s='Date of Birth'}</label>
<div class="row">

(Uwaga w tym pliku authentication.tpl ten wpis występuje 2 razy. Należy go zmienić w obu miejscach)

b) W pliku:


/themes/{SZABLON}/identity.tpl

zamieniamy:


<div class="form-group">
<label>
{l s='Date of Birth'}
</label>

na:


<div class="form-group hide">
<label>
{l s='Date of Birth'}
</label>

c) W pliku:


/themes/{SZABLON}/order-opc-new-account-advanced.tpl

zamieniamy:


<div class="select form-group date-select">
<label>{l s='Date of Birth'}</label>
<div class="row">

na:


<div class="select form-group date-select hide">
<label>{l s='Date of Birth'}</label>
<div class="row">

d) W pliku:


/themes/{SZABLON}/order-opc-new-account.tpl

zamieniamy:


<div class="select form-group date-select">
<label>{l s='Date of Birth'}</label>
<div class="row">

na:


<div class="select form-group date-select hide">
<label>{l s='Date of Birth'}</label>
<div class="row">

8) Wyłączenie zarządzania magazynem

Zostało to opisane w artykule http://prestashopkrakow.pl/irytujacy-problem-z-wyswietlaniem-przewoznikow-nie-ma-dostepnych-przewoznikow-presta-shop-1-6-1-4/

9) Usunięcie zniechęcającego klientów komunikatu w wyborze przesyłek

Pojawia się tam dość niefrasobliwy pod kątem PR tekst:

(czas przetwarzania zamówienia będzie dłuższy)

Zmienimy go asekuracyjnie we wszystkich tych plikach:


/modules/bankwire/translations/pl.php
/modules/cheque/translations/pl.php
/themes/{SZABLON}/modules/bankwire/translations/pl.php
/themes/{SZABLON}/modules/cheque/translations/pl.php

Zamieniamy kod:


'(czas przetwarzania zamówienia będzie dłuższy)';

na kropkę:


'.';

Ewentualnie odpowiednio modyfikujemy tłumaczenia tego modułu w adminie.

Lokalizacja » Tłumaczenia » Modyfikuj tłumaczenia » Rodzaj tlumaczenia » Tlumaczenia zainstalowanych modułow » Wybierz szablon » Nasz szablon » Język » Polski » Przycisk modyfikuj.

Tym sposobem możemy borykać sie z tym opisywanym przez nas problemem: http://prestashopkrakow.pl/wgranie-tlumaczen-do-sklepu-i-blad-z-ustawieniem-max_input_vars/

10) Wyłączenie modułu płatności czekiem

Raczej nie będziesz go potrzebować..

Moduły » pole szukaj » Czek » opcja „Wyłącz”

11) Polskie tłumaczenia e-maili

Należy się upewnić, czy maile są w języku polskim. Otwórz np. szablon e-maila z potwierdzeniem zamówienia:


/mails/pl/order_conf.html

Jak tlumaczyć te wiadomości opisaliśmy w artykule http://prestashopkrakow.pl/jak-w-presta-shop-1-6-edytowac-zawartosc-e-maili-wysylanych-przez-sklep/

Jeśli nie posiadasz polskich maili po prostu nadpisz zawartość folderu mails/pl zawartością archiwum z tego linku: mails-pl

12) Zmiana zdjeć w sliderze na stronie głównej

W zasadzie jest to prosta czynność do wykonania. Ogranicza się to do odp. edycji i konfiguracji modułu:

Moduły » pole szukaj » Slider zdjęć na głównej stronie » Konfiguruj

13) Włączenie trybu konserwacyjnego

Lepiej pokazać stosowny komunikat niż niedopracowany sklep. W jaki sposób wlączyć taki tryb opisaliśmy w artykule: http://prestashopkrakow.pl/czasowe-wylaczenie-sklepu-dla-klientow-z-mozliwoscia-ogladania-go-przez-wlasciciela/

14) Dane kontaktowe w dziale kontakt.

Brak takiej funkcji to niewąpliwie jedna z największych niedoskonałości Presta Shop. Rozwiązanie tego problemu to prosta, analogiczna modyfikacja jak w tym przypadku: http://prestashopkrakow.pl/presta-shop-1-6-informacje-kontaktowe-w-stopce-albo-w-naglowku/

W tym celu tworzymy odpowiednią stronę CMS z treścią która ma się tam znaleźć i notujemy jej ID:

Preferencje » CMS

W pliku:


controllers/front/ContactController.php

W metodzie initContent() wstawiamy kod  (liczba 10 w tym kodzie to właśnie numer ID strony z CMS):


$cms = new CMS(10, intval($this->context->cookie->id_lang));

if (Validate::isLoadedObject($cms)) {
$this->context->smarty->assign('addresinfo', $cms->content);
}

musi on być umieszczony przed wystąpieniem:


$this->setTemplate(_PS_THEME_DIR_.'contact-form.tpl');

Następnie w szablonie formularza kontaktowego:


themes/{SZABLON}/contact-form.tpl

w miejscu gdzie mają znaleźć się te informacje tekstowe wstawiamy kod:


{$addresinfo}

– – – – – – – –

Poniżej dodatkowe rzeczy do skonfigurowania na sklepie. Systematycznie będziemy tu umieszczać następne pozycje, aby ten artykuł mógł posłużyć jako checklista do wdrożenia sklepu:

15) Maile o zakupie wysyłane do właściciela

Opisywaliśmy w artykule http://prestashopkrakow.pl/otrzymywanie-e-maili-o-zakupie-produktu-przez-wlasciciela-sklepu/ jak to skonfigurować.

16) Strefa czasowa ustawiona na polską

Jeśli np. kupileś i wdrożyłeś szablon wraz z bazą danych zapewne domyślna strefa czasowa będzie amerykańska. Skutkuje to złymi godzinami zamówień i maili wysylanych przez sklep.

Ustawienie strefy na polską:

Lokalizacja » Sekcja Konfiguracja » Strefa czasu » Europe/Warsaw

17) Wyłączenie (zapewne) niepotrzebnych Tobie modułów z lewej kolumny.

Wchodzimy w dział:

Moduły » pole szukaj

Wpisujemy nazwy modułów, które naszym zdaniem są dla Ciebie zbędne:

  • Blok listy życzeń (lub nazwę kodową: blockwishlist) – wciskamy przycisk „Wyłącz” na liście rozwijanej w znalezionym module
  • Blok sklepów (lub nazwę kodową: blockstore) – wciskamy przycisk „Wyłącz” na liście rozwijanej w znalezionym module

18) Podłączenie mediów społecznościowych

Najczęściej służy do tego moduł:

Moduły » pole szukaj » blocksocial

Następnie wklejamy linki do wybranych profili naszego sklepu na takich portalach.

19) Podmiana tzw. favicon – ikonki z logo naszego sklepu w pasku adresu przeglądarki.

Najpierw musimy wygenerować taką ikonkę. Najlepiej na bazie kwadratowego obrazka np. z reprezentatywnego fragmentu logo naszego sklepu.

Następnie na stronie http://favicon.cc/ generujemy plik o rozszerzeniu .ico. Pozostaje nam go wstawić w naszym sklepie PrestaShop:

Preferencje » Szablony » Ikony » Favicon

20) Odpowiednia przebudowa menu głównego sklepu i menu w stopce.

Zostało to dokładnie opisane wraz ze screenshotami w artykule: http://prestashopkrakow.pl/dodanie-nowej-zakladki-w-menu-glownym-albo-w-stopce/

21) Wyłączenie informacji dla klientów o tym ile sztuk danego produktu jest na stanie.

Jest ona widoczna na karcie produktu.

Aby ja wyłączyć:

Preferencje -> Produkty -> Strona produktu ->

Są tam też dostępne inne opcje dla karty produktu.

22) Wyłączenie logotypów VISA na karcie produktu

Znajdują się one pod przyciskiem dodawania do koszyka.

Wyłączamy je w następujący sposób:

Moduły -> Pole szukaj -> Wpisujemy productpaymentlogos  -> Konfiguruj -> Wyłącz

Share This:

  1. admin
    admin says:

    Dzięki 🙂 Tak, jest taka możliwość. Zmienia się to w plikach z pkt. 7 powyżej. W polu które ma być ukryte dopisz klasę CSS „hide” tak jak w naszym przykładzie.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *